söndag 2 september 2012

Clapotis

Har på mig min nya Clapotis som jag sydde ihop till en tub. Till den har jag min  "Framifrån och bak" Top i  Lin. Men nu finns inte längre denna lintröja längre. Har varit irriterad länge på den. Jag ska sticka den i lite mindre stickor för maskorna är så stora så att jag fastnar i allt och det blir så fult. Sedan är den så vid i halsen. Så jag har repat upp den nu och ska börja om från början. Jaja, det är ju tur att jag gillar att sticka! Jag har stickat färdigt den igen men har ingen bild på den ännu.
Här syns det att jag stickat en bit med grått garn.

Är nöjd med resultatet.



Nu har jag stickat klart del tre, raka varv och har börjat sticka del 4 avmaskningsvarv. Den delen består av en rappport på 12 varv. Den rapporten ska upprepas ytterligare nästan sju gånger. Nu är det dessutom så att garnet har tagit slut och jag tänker inte köpa ett nytt nystan när jag snart är klar. Jag gjorde bara så att jag tog ett annat garn i en helt annan färg och det blev ett grått. Kände att jag ville ta en helt annan färg. Ja, det blir spännande att se hur detta kommer att bli. Tror att jag kommer att sy ihop halsduken sedan så att det blir en tub.


Här ser man tydligare att jag börjat sticka med grå färg. 




Stickar fortfarande på del tre, raka varv. Del 3 består av en rapport på 12 varv som ska upprepas 12 gånger. Nu har jag gjort rapporten 8 gånger och är inne på min 9 onde. I varje rapport så släpps en maska och det är det som syns på bilden som ränder. Det ser rosa ut på bilden men det finns inget rosa i garnet. däremot orange, grönt, gult och brunt! Tydligen ser garnet rosa ut när jag lägger det i gräset. Tidigare tog jag ett kort av nystanet i gräset och det blev också rosa.

Har försökt att sitta ute på altanen och sticka idag men getingarna är ju helt sega och far på mig hela tiden så jag gav upp, synd på det vackra vädret. Men som tur var går det att sticka inne också och P4 extra går det utmärkt att sticka till!


Nu har jag stickat del 1 uppläggningsvarv och del 2 ökningsvarv. 17 stickmarkörer är på plats. Nu ska jag börja med del 3 som är raka varv, det är i denna del som jag ska börja släppa maskor. Återkommer med bilder på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar