fredag 28 september 2012

Mitt höstprojekt i mitt älsklingsgarn alpaca

Nu har jag stickat första mönster rapporten. 

Närbild, här ser man också en av två stickmarkörer.



Var och provade Missoni kläderna som de har nu på Lindex. Det var inte  nåt som riktigt passade mig . Allt var jättesnyggt och med mina absoluta favoritfärger. Det fanns en klänning som var snygg men den var stickad i så grovt garn och det var inte snyggt. Jag började googla efter stickade zickzack mönster och ganska snabbt ramlade jag över det här mönstret på en klänning, tycker mest det är en tunika. 

Köpte mitt älsklingsgarn alpaca och i dessa färger så tror jag den kommer att bli supersnygg. Jag hade sån tur att de hade 20% på allt i på Ida Nilsson så jag köpte allt garn jag förhoppningsvis behöver till den här klänningen. Har precis börjat sticka och det kommer nog att ta ett tag.

Den här Missoni inspirerade klänningen gör jag i brunt , rost, svart och beige i mitt älsklingsgarn Alpaca!

Använder mig av två stickmarkörer för att veta var början och var hälften av maskorna är. Det behöver jag veta när jag ska avmaska för armhålen så småningom, fram till dess så stickas klänningen på rundsticka. 

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också alpacagarnet. Tyvärr är jag själv för feg för det mönstret du har valt, men tror att de färger du har valt kommer att bli ursnyggt!!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, mönstret passar nog mig. Ja visst är det underbart att sticka med alpaca. Tack ska du ha :)

    SvaraRadera