lördag 1 september 2012

Köpt nytt garn

Ingenting är som att köpa sig nytt garn. 

Kunde inte för allt i världen motstå detta underbara garn när jag såg det idag. Färgen passar mig och dessutom väldigt bra till min kappa som är grön. Sedan till vintern när jag har en svart dunkappa så passar det minst lika bra.

Garnet heter TREKKING hand art och är handfärgat. Garnet kommer från Tyskland och det står 75% Schurwolle som betyder ny ull, 25% Polyamid, 25% nylon. 100g är 420 meter. Rekommenderade stickor är 2-3 mm. Garnet räcker till ett par sockar, det fick jag veta i affären. 



Har nystat och börjat sticka en klapotis. Stickar med stickor 3,5 och har ingen aning om ett nystan räcker men det finns väl förhoppningsvis fler nystan på affären. Helt underbart garn att sticka med!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar