söndag 15 juli 2012

Bara att riva upp nästan allt!!!

Det är ju tur att jag verkligen gillar att sticka för nu när jag har bara ett litet, litet stycke garn kvar så  inser jag att jag har  minst 20 varv kvar att sticka. Nä, det är bara att riva upp. Det är första gången jag stickar någonting stort av lingarn, bara stickat sjalar tidigare. Det ska gå 300 g av lingarnet till tröjan och nu när jag mäter början av tröjan så är 35 cm inte alls där det var när jag först mätte arbetet. Det är som att garnet töjer ut sig. Ja, jag tänker då inte ge mig och jag tänker inte köpa en till härva. Nu river jag upp tills jag kommer där jag stickat mudden och 35 cm slätstickning och så börjar jag om. Börja om från början, börja om på nytt!

Ja, inte räcker det här lilla garnnystanet till minst 20 varv till!

4 kommentarer:

  1. Oj vad trist!!! Kämpa på och hoppas det blir bra till slut :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror att det kommer att bli perfekt. Är i full gång och stickar på tröjan. Det blir så snyggt!

    SvaraRadera
  3. Min käre make tycker det är bra att jag får riva upp och göra om-då räcker ju garnet längre och jag behöver inte skaffa nytt...
    Hoppas det går bra på andra försöket. :) / Catti

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ju mer ekonomiskt att sticka på det sättet :D

    SvaraRadera