lördag 2 juni 2012

Virkad filt i mormorsrutor

Äntligen har jag stickat färdigt de sex 54x54 cm stora mormorsrutorna. Mönstret är från drops och heter Country. Det ska vara virknål nr 5 men jag har använt nr 6 och så har jag virkat löst. Hade säkert kunnat använda virknål nr 7. Det har jag gjort för att få rätt storlek på rutorna, ville inte ha en för liten filt. Eftersom det byts färg hela tiden så har jag nu miljoner trådar att fästa känns det som. Jag har inte virkat in trådarna eftersom. Det kan jag väl ångra nu men jag får väl slå på nån bra film och roa mig med medan jag gör detta trista jobb. När alla trådarna är fästa så ska rutorna sys ihop efter ett diagram som finns på mönstret. Sist ska det virkas runt hela filten.



Mönster filt 

3 kommentarer:

  1. du har väl virkat klart,inte stickat? B

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, ja just det ja! Vad lustigt att jag har skrivit stickat. Stickar ju mest så det ordet ligger väl bättre i munnen :D

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Hamnade här av en slump då jag sökte på stora mormorsrutor... Jag får tack för tipset, ska själv göra dessa, bara jag kommer igång... Har inte virkat på ca 25 år :)

    En trevlig blogg som jag gärna besöker igen.

    Önskar dig en fin dag, vänligen Pottipotti

    SvaraRadera