måndag 4 juni 2012

Min virkade filt är nu helt klar!

Ja, det gick ju faktiskt fort att virka ihop filten. I mönstret stod det att den skulle sys ihop men jag virkade ihop den. Egentligen skulle det virkas ett varv runt hela filten med den färgen som är ytters på rutorna. Nu är det så att jag hade slut av det garnet så vi får se om jag tar och köpte ett nystan och virkar runt. Den är ju fin som den är nu så jag har inte bestämt mig än.

Hur som helst blir den här filten mysig och varm att sitta och mysa i, helst nu när det ska föreställa sommar men det är kallt och regnigt ute, burr. Men fin är filten verkligen, jag är så nöjd med den.

Länk mönster

2 kommentarer:

  1. Den blev jätte snygg, nu blev jag ju sugen på att virka en likadan fast jag inte gillar att virka... / Catti

    SvaraRadera
  2. Nä, egentligen är inte virkning min starka sida heller. Men mormorsrutor är ganska kul att göra tycker jag.

    SvaraRadera