torsdag 19 januari 2012

Chockat mig själv med att sy!

chockad av mig själv. Jag har sytt en innerväska till min ryggsäck. Jag tyckte till och med att det var kul. Sy är ju inte  riktigt min grej annars. Brukar mest svära när jag syr, men nä då. Jag har pysslat med det här idag. Olssons tyger ska stängas i vår stad så  allt är på rea. Köpte det som fanns kvar på en rulle, 80 cm för 31 kronor. Fodralet ska vändas ut och in nu innan jag syr fast den i väskan. Jag använder nästan alltid ryggsäck.  Det använder jag mycket för att jag går mycket och det belastar ryggen bäst känner jag.  Men då är nackdelen att det finns inte så mycket fack i en ryggsäck. Nu är det löst. Blir sugen att sy innerväskor till mina andra ryggsäckar också. 


På ena sidan ett större fack med knapp och här ett mindre fack.  


Innerväskan fastsydd i min gröna mockaväska med skinndetaljer. Grön är min absoluta älsklingsfärg. Det syns inte så mycket men det är grönt i fodret också. Det som inte heller syns på bilden är att jag sytt i en vägg i mitten så att det är två stora fack också i väskan nu. Blir perfekt. 

Allt klart och jag har packat väskan och inser att det blir så bra och att jag kan ju faktiskt !!! Trodde inte i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle skriva om sömnad i bloggen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar