måndag 10 oktober 2011

Nämen! Det blir ju en kofta

Trätt upp ärmarnas maskor på en dubbel garntråd med hjälp av en virknål och knytt ihop


Ja! Det blir en kofta


Nu har jag trätt upp ärmarnas maskor på en tråd och fortsatt att sticka på fram- och bakstycket. Jag gjorde ingen kil under ärmarna, istället har jag fortsatt ökningarna tre gånger, alltså med 12 maskor totalt. Det räcker verkar det som. Jag tänker mig att jag fortsätter att sticka så att koftan blir rak, ingen midja alltså. Sedan måste jag fundera på hur kanten nedtill på koftan ska se ut, ska den vara bred ca 8 cm eller bara två. Beroende på hur jag gör den tänkte jag göra armarnas muddar lika.

Det häftiga är att det såg inte alls ut som att det skulle bli nån kofta. Men hips vips så såg jag att det blir ju en kofta när ärmarna trätts upp på trådar.

Ska jag sticka en kofta till någon gång så ska jag så klart använda mig av detta mönster. Helt fantastiskt kul, och fort går det. Tänk det blir inga sömma att sy ihop sedan, dessutom blir koftan figurstickad.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar