fredag 14 oktober 2011

Stickcafe

Igårkväll var det dags för stickcafe igen, och vår förvåning blev stor när trädet utanför Robbgården, där vi har stickcafet, var borta. För två veckor sedan sågades en gren av för det hade blåst så mycket att en gren brytits av. Men nu alltså hela trädet borta. Synd för det var ju så vackert med vårt stickgrafitti och prydd med en massa pannlappar. Kanske trädet var sjukt eller någonting, vi vet inte.

I alla fall så fick vi lära oss om krokning under kvällen och kanske jag provar det någongång. Men jag har så mycket projekt på gång så det dröjer nog i så fall. Sedan är inte virkning så kul, anser jag.

Jag provade min uppifrån och ner kofta och fick tips på hur jag ska fortsätta på den. Tydligen så skulle jag inte alls öka som jag gjort i sidorna efter att jag plockat upp armarna. Missförstått i mönstret. Men det verkar bli bra ändå. Nu stickar jag vidare på koftan och ökar ibland på var sida om stickmarkörerna för att koftan ska sitta bra runt höfterna.

Nu är det viktigt att prova koftan ofta så att passformen blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar