fredag 28 juni 2013

Semester

Idag flexade jag ut från jobbet och är ledig i fyra veckor. Börjar med att sticka ett par strumpor. Kanske inte säsong för det men måste börja om jag vill ha dem till vintern. Det är ett par sockar stickade i drops "Karisma" som för övrigt är mitt favoritgarn. Mönstret är från Norge. Jag stickar mina sockar i vinröd, grå, lila, svart. Det är det vinröda garnet som jag börjat sticka på bilden. 

Det finns också vantar och mössa i samma mönster som jag också har lust att göra. 

Har inte stickat klart min sjal. Men jag måste ha variation så är det alltid för mig. Två, tre projekt på gång samtidigt. Men jag gör alltid klart en sak innan jag får börja på nåt nytt. 

Mönstret finns i Drops nr 140, design nr 9. På drops.se finns sockarna också gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar