tisdag 5 februari 2013

Krokar för första gången

Var på stickcafet på mysiga Roggbården och där fick jag prova på krokning, eller tunisisk virkning som det också kallas. Hade turen att få låna en dubbel kroknål. Sedan var det bara hem och öva så att jag inte glömmer hur man gör, det var kul men vet inte om jag blev biten av det. Har för tunt garn. Ska skaffa mig bättre garn imorgon när jag är ledig.

Nu har jag köpt fritidsgarn så nu blir det både snyggt och är faktiskt ganska kul. Kanske blir ett par vantar i alla fall.

Ingen aning hur man gör tummen när man krokar. Jag gjorde så här att där jag ville ha tummen snurrade jag tråden runt kroknålen fem varv och sedan hoppade jag över fem maskor på vanten. Sedan fortsatte jag bara som vanligt.

Kanske måste jag köpa mig en kroknål i alla fall. Nu gäller det bara att göra andra vanten. Har inget mönster utan gör bara.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar