tisdag 3 januari 2012

Skam den som ger sig!

Ja ibland blir det så här för mig att jag gör nåt jobb och sedan så blir inte resultatet som jag tänkt mig. Testade sjalen idag, blockad och klar och då inser jag att sjalen är inte så stor som den är tänkt att bli och som jag vill ha den. Sedan så har jag gjort fel i spetsmönstret så att det saknas flera rader. Hur jag klarat av det vet jag inte. Men som tur var så stoppar det inte mig så nu har har jag repat upp hela sjalen och börjar nu på nytt. Jag kan bara inte nöja mig med nåt "halvdant". Tur att mönstret var kul för nu kör jag på ny kula. Återkommer med bilder när jag lyckats med sjalen!


Nu är min Riverside sjal på blockning. Måste bara ta mig till Biltema och köpa en "hoppa hage skummgummimatta" som jag kan blocka mina saker på istället för att försöka få plats på strykbräkdan. När barnen var små så hade vi ju en sådan matta men då visste jag ju inte att jag ville ha en sån nu.



Mönstret är från Ravelry.com och är på engelska. Garnet, helt underbart mjuka och härliga Manos silk blend, 30% silk, 70% Merino extrafine wool, kettle dyed. Colour 7338.

3 kommentarer:

  1. Men så fin sjal! Där finns bara så många fina mönster att klicka hem. Spännande att få se den i verkligheten.
    Hälsar
    Louise

    SvaraRadera
  2. Ja, så småningom så får du se den i verkligheten

    SvaraRadera
  3. Skynda dig till Biltema, de är jätte bra att blocka på. Rev just upp en tröja i patentstickning, inte kul, den var jätte skön men tre storlekar för stor... / Catti

    SvaraRadera