tisdag 20 september 2011

Stickmarkörer

Gjort nya stickmarkörer idag. De gamla som jag gjort går att öppna ,och den öppningen gör att  markören  ofta antingen lossnar eller fastnar överallt. Det blev ett irritationsmoment för mig så jag gjorde nya. 
De nya stickmarkörerna fungerar perfekt, är så glad att jag gjorde nya.


Det är första gången som jag gör en Uppifrån och ner kofta och det känns att det är ett helt nytt sätt att sticka på. Jag är så van att läsa mig till allt jag gör under stickningen. Nu måste jag helt plötsligt komma ihåg knapphål och kanter. Det gör att jag har fått repa upp arbetet två gånger. Båda gångerna hade jag kommit ungefär lika långt som nu. Första gången så glömde jag att göra första knapphålet där det skulle vara och andra gången så glömde jag den rätstickade kanten som ska vara på var sida. Jag har svårt att fortsätta med en stickning om jag inte är helt nöjd. Men nu går det bra och den här koftan är jätte kul att sticka.

2 kommentarer:

  1. Super snygga markörer!! jag har oxå skaffat material till att gör markörer men jag har bara sånna som är öppningsbara kanske måste skaffa mej hela istället, vad har du använt till dina ser ut att vara nån slags tråd?? Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jo jag använder smyckes wire och klämpärlor. Köper det på affärer för smyckestillverkning. Klämpärlan klämmer man åt med en tång.

    Trevlig helg på dig också

    SvaraRadera