lördag 6 augusti 2011

Paket från Tant Kofta



Fick mitt paket från Tant Kofta idag med garn och mönster till "Rätstickad axelvärmare med blad i kanten".  Garnet är i ett material som kallas Yak som är en liten tibetansk ko med en fantastiskt mjuk och lätt ull. Garnet har yakens naturliga färg ungefär som mullvad och materialsammansättningen är 70% yak och 30% merinoull.

Men innan jag hänger mig åt detta garn så stickar jag vidare på min pippikofta som jag stickar med rundstickor. Jag lade upp maskantalet för fram- och bakstycket men räknade bort kantmaskorna. Sedan har jag stickat tröjan i ett stycke. När jag så kom till avmaskningen för ärmhålet så började jag sticka var sida för sig. Jag håller på med bakstycket nu. Det är så mycket lättare att sticka med rundstickor så att man slipper hålla på med mönster på avigsidan. Nu måste jag så klart det eftersom jag stickar var sida för sig. Men det gör inget för det är inte så lång bit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar